Nazywam się Dorota Dranczewska. Jestem neurologopedą, oligofrenopedagogiem oraz instruktorem Masażu Shantala.

W 1997 roku ukończyłam magisterskie studia na kierunku pedagogika w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze. Studia podyplomowe w zakresie Logopedii odbyłam w zielonogórskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej (2001). W roku 2003 zdobyłam dodatkowe kwalifikacje podczas studiów podyplomowych w zakresie Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Zielonogórskim. Swoją wiedzę dotyczącą zagadnień związanych z logopedią pogłębiałam będąc słuchaczką Podyplomowych Uzupełniających Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Zielonogórskim (2009). Wszystkie wyżej wymienione formy doskonalenia zawodowego ukończyłam z wynikiem bardzo dobrym. W roku 2017 ukończyłam z wyróżnieniem trzysemestralne studia podyplomowe w zakresie Neurologopedii prowadzone pod kierunkiem dr Elżbiety Stecko na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie.

Obecnie pracuję jako logopeda w szkole podstawowej. Prowadzę własną praktykę neurologopedyczną. Pomagam głównie noworodkom, niemowlętom oraz młodszym dzieciom. W moim sercu szczególne miejsce zajmuje wczesna interwencja logopedyczna: wspieranie rodziców i noworodków w rozpoczęciu efektywnego przyjmowania pokarmu, terapia neurologopedyczna najmłodszych, prowadzenie indywidualnych lekcji Masażu Shantali oraz pomoc w karmieniu i rozszerzaniu diety dzieci.

Współpracuję z zielonogórskimi Szkołami Rodzenia, prowadząc m.in. wykłady na temat wczesnej interwencji neurologopedycznej oraz opieki logopedycznej nad noworodkiem i niemowlęciem w pierwszym roku życia.

Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Neurologopedów, Polskiego Towarzystwa Dysleksji oraz certyfikowanym Instruktorem Polskiej Szkoły Masażu Shantala®.

Na co dzień jestem szczęśliwą żoną i mamą dwójki nastolatków, właścicielką labradora, pasjonatką pieczenia ciastek i krótkich wypraw rowerowych.

Doświadczenie w pracy z pacjentami zdobywałam:

  • w szkole z oddziałami integracyjnymi pracując z dziećmi w młodszym wieku szkolnym oraz z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi,
  • w niepublicznej poradni pedagogiczno-psychologicznej,
  • prowadząc treningi słuchowe metodą prof. Alfreda Tomatisa,
  • realizując projekty we współpracy z Miastem Zielona Góra mające na celu pomoc logopedyczną mieszkańcom miasta,
  • uczestnicząc w realizacji projektów unijnych we współpracy z Instytutem Fizjologii i Patologii Słuchu, Young Digital Planet, Tomatis Development.

Praktyki i staże

  • Poradnia pedagogiczno-psychologiczna w Zielonej Górze oraz w Warszawie
  • Oddział noworodkowy w Szpitalu Klinicznym im. prof. W. Orłowskiego w Warszawie
  • Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie
  • Żłobek nr 14 na Bielanach w Warszawie
  • Przychodnia Rehabilitacyjna dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa Niepubliczna przy Fundacji Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym w Warszawie
  • Centrum Twórczego Rozwoju Dziecka „Kleks” w Warszawie
  • Instytut Psychiatrii i Neurologii II Kliniki Neurologicznej w Warszawie
  • Oddział Rehabilitacji Neurologicznej Szpitala Wielospecjalistycznego CKR – Konstancin-Jeziorna

Wybrane szkolenia i warsztaty

  • Karmienie terapeutyczne HUMAN TOUCH, mgr Monika Habik
  • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym, mgr Aneta Giczewska, mgr Renata Ulman-Bogusławska
  • Diagnoza małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, fundacja SYNAPSIS
  • Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii karmienia Od Pestki do Ogryzka, mgr Marta Baj-Lieder, mgr Renata Ulman-Bogusławska
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, mgr Marta Baj-Lieder
  • Kurs dla neurologopedów , terapeutów wczesnej interwencji, Centrum Nauki o Laktacji
  • Diagnozowanie ARFID: kryteria, zachowanie i regulacja apetytu, dr Gillian Harris, Sara Mason
  • Niemowlak u logopedy – diagnoza, zabawa, wczesna stymulacja, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A.Kittel, mgr Barbara Paradowska
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno – twarzowych, dr n. hum. Anna Regner
  • Manipulacje ustno twarzowe, techniki usprawniające narządy mowy i redukujące ból, dr n. hum. Anna Regner
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Szkolenie nadające uprawnienia Instruktora Masażu Shantala oraz Instruktora masażu Shantala Body Touch®, certyfikat Polskiej Szkoły Masażu Shantala®, Marlena i Marek Kotas.
  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka, dr Joanna Gruba, mgr Martyna Polczyk.
  • Koncepcja Castillo Moralesa. Związek ciała z kompleksem ustno-twarzowym i systemem widzenia w koncepcji Casillo Moralesa, Międzynarodowe Dni Castillo Moralesa
  • Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci chorych neurologicznie, prof. UMCS dr hab. Jolanta Panasiuk
  • Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – 4 moduły, dr Bogusława B.Kaczmarek
  • Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem elementów terapii ręki, WIR
  • Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny, mgr Monika Andrzejewska
  • Analiza zachowań partnera komunikacji w trakcie sesji Growth Trough Play System z dzieckiem ze spektrum autyzmu, dr Magdalena Grycman, mgr Kamil Lodziński
  • AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji, mgr Alina Smyczek
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), dr Zdzisława Orłowska-Popek
  • Wczesna diagnoza i terapia neurobiologiczna dzieci z autyzmem, dr Justyna Leszka
  • Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej, dr Justyna Leszka
  • Wczesna interwencja terapeutyczna wśród dzieci z głębszymi deficytami rozwojowymi, dr n. hum. Daria Jodzis
  • Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dr n. hum. Daria Jodzis
  • Terapia neurobiologiczna, prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska
  • Diagnoza i terapia afazji dziecięcej, mgr Regina Panaś
  • Szkoła dla rodziców i wychowawców, ODN
  • Rodzice – jak ich rozumieć i współpracować z nimi, Andrzej Kołodziejczyk
  • Szkolenie podstawowe w zakresie autyzmu, Dalej Razem
  • Warsztaty doskonalące umiejętności diagnostyczno-terapeutyczne w zakresie stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą metody Tomatisa, dr n. hum. Marek Kurkowski
  • Słyszę, widzę, mówię, terapia jąkania IFiPS
  • Wczesna interwencja logopedyczna, dr n. hum. Mirosława Rządzka
  • Metoda Tomatisa stymulacja audio-psycho-lingwistyczna, dr Joanna Ratyńska, dr n. hum. Marek Kurkowski , dr med. Andrzej Senderski IFiPS, Olaf Heiduck, Joachim Kunze Tomatis Development
  • Terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną, część II, dr n. hum. Mieczysław Chęciek
  • Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną, część I, dr n. hum. Mieczysław Chęciek
  • Metoda Dobrego Startu, prof. dr hab. Marta Bogdanowicz
  • Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, prof. dr hab. Marta Bogdanowicz

Konferencje i seminaria naukowe

  • Autyzm bez lęku. Strategie redukowania stresu i lęku w życiu osób z ASD, fundacja SYNAPSIS, Warszawa
  • II Konferencja „Badabada” – Program Wczesnego Wykrywania Autyzmu „Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm”, Fundacja SYNAPSIS, Warszawa
  • Wczesne wspomaganie rozwoju. Perspektywa interdyscyplinarna, Uniwersytet Zielonogórski
  • Dziecięcy mutyzm wybiórczy. Moda, epidemia czy błąd diagnostyczny? Uniwersytet Zielonogórski
  • Jak przywracać światu osoby z autyzmem? Współczesne badania i dobre praktyki, Zielona Góra
  • Metoda prof. Alfreda Tomatisa w edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa
  • Rewalidacja dzieci ze sprzężeniami oraz z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, Zielona Góra
  • Krok po kroku z autyzmem i innymi zaburzeniami neurorozwojowymi, Zielona Góra
  • Dysleksja – profesjonalne wsparcie, Zielona Góra
  • Usłysz dziecko z mutyzmem w ciszy, Warszawa
  • Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii”, Warszawa
  • Nowe wyzwanie – pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole, Zielona Góra