Nazywam się Dorota Dranczewska. Jestem neurologopedą, Promotorką Karmienia Piersią oraz instruktorem masażu Shantali.

W 1997 roku ukończyłam magisterskie studia na kierunku pedagogika w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Zielonej Górze. Studia podyplomowe w zakresie Logopedii odbyłam w zielonogórskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej (2001). W roku 2003 zdobyłam dodatkowe kwalifikacje podczas studiów podyplomowych w zakresie Oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Zielonogórskim. Swoją wiedzę dotyczącą zagadnień związanych z logopedią pogłębiałam będąc słuchaczką Podyplomowych Uzupełniających Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Zielonogórskim (2009). Wszystkie wyżej wymienione formy doskonalenia zawodowego ukończyłam z wynikiem bardzo dobrym. W roku 2017 ukończyłam z wyróżnieniem trzysemestralne studia podyplomowe w zakresie Neurologopedii prowadzone pod kierunkiem dr Elżbiety Stecko na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie.

Prowadzę własną praktykę neurologopedyczną. Pomagam głównie Noworodkom i Niemowlętom. W moim sercu szczególne miejsce zajmuje wczesna interwencja logopedyczna. Wspieram Rodziców Noworodków w rozpoczęciu efektywnego przyjmowania pokarmu, prowadzę terapię neurologopedyczną najmłodszych, pomagam w karmieniu i rozszerzaniu diety Dzieci.

Współpracuję z zielonogórskimi Szkołami Rodzenia, prowadząc wykłady na temat opieki logopedycznej nad Noworodkiem i Niemowlęciem w pierwszym roku życia oraz zajęcia grupowe masażu Shantali.

Jako Promotorka Karmienia Piersią oferuję pełne niemedyczne wsparcie i edukację przed porodem i po porodzie, na każdym etapie laktacji.

Przez wiele lat prowadziłam warsztaty żywieniowe „Mały Smakosz”, obecnie spotykam się z Rodzicami podczas praktycznych warsztatów „Akademia Smakosza”.

Na co dzień jestem szczęśliwą żoną i mamą dwójki dorosłych dzieci, właścicielką labradora, pasjonatką pieczenia ciastek i krótkich wypraw rowerowych.

Praktyki i staże

  • Poradnia pedagogiczno-psychologiczna w Zielonej Górze oraz w Warszawie
  • Oddział noworodkowy w Szpitalu Klinicznym im. prof. W. Orłowskiego w Warszawie
  • Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie
  • Żłobek nr 14 na Bielanach w Warszawie
  • Przychodnia Rehabilitacyjna dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie
  • Szkoła Podstawowa Niepubliczna przy Fundacji Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym w Warszawie
  • Centrum Twórczego Rozwoju Dziecka „Kleks” w Warszawie
  • Instytut Psychiatrii i Neurologii II Kliniki Neurologicznej w Warszawie
  • Oddział Rehabilitacji Neurologicznej Szpitala Wielospecjalistycznego CKR – Konstancin-Jeziorna

Wybrane szkolenia i warsztaty dotyczące pracy z najmłodszym Pacjentem

Najwięcej nauczyły mnie Dzieci. Uczę się jednak nieustannie dla Was od najlepszych Specjalistów:

  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, dr Marita Gehrke/dr Sabine Nantke
  • Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym, mgr Marta Karwot-Pięta, mgr Joanna Kupczak
  • Dysfagia u niemowląt i małych dzieci, Dore Blom
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie, mgr Ewelina Mendala-Kwoczek
  • Podstawy diagnozy i terapii zaburzeń mowy dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna, prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii. Podejście Esther de Ru, dr Martyna Brychcy
  • Rozwój umiejętności jedzenia dziecka 0-3 l., mgr Paulina Stobnicka-Stolarska
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo skrócone wędzidełko językowe u niemowląt – podejście praktyczne, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Promotor Karmienia Piersią, Centrum Nauki o Laktacji
  • Awersje pokarmowe u dzieci, mgr Marta Baj-Lieder
  • Dziecko i sen, mgr Magdalena Komsta
  • Interdyscyplinarne usprawnianie obszaru stomatognatycznego, orofacjalnego, sensorycznego i postawy ciała, dr n. o zdr. Marta Wawrzynów
  • Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym, mgr Agnieszka Słoniowska
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia, dr n. o zdr. Mira Rządzka
  • Rozwój funkcji karmienia – zaburzenia i leczenie: Podstawy responsywnego karmienia, Jenny McGlothlin
  • Sensory Babies – Master Class Course. Specjalistyczny kurs z zakresu organizacji i integracji sensorycznej u małych dzieci od poczęcia do początku okresu przedszkolnego, Emilly Hills i Lindsay Hardy
  • Certyfikowany Kurs Original Empathy Dolls, mgr Monika Habik
  • Karmienie terapeutyczne HUMAN TOUCH, mgr Monika Habik
  • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym, mgr Aneta Giczewska, mgr Renata Ulman-Bogusławska
  • Diagnoza małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, fundacja SYNAPSIS
  • Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii karmienia Od Pestki do Ogryzka, mgr Marta Baj-Lieder, mgr Renata Ulman-Bogusławska
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, mgr Marta Baj-Lieder
  • Kurs dla neurologopedów, terapeutów wczesnej interwencji, Centrum Nauki o Laktacji
  • Diagnozowanie ARFID: kryteria, zachowanie i regulacja apetytu, dr Gillian Harris, Sara Mason
  • Niemowlak u logopedy – diagnoza, zabawa, wczesna stymulacja, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno – twarzowych, dr n. hum. Anna Regner
  • Manipulacje ustno twarzowe, techniki usprawniające narządy mowy i redukujące ból, dr n. hum. Anna Regner
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego, dr n. hum. Marzena Machoś
  • Szkolenie nadające uprawnienia Instruktora Masażu Shantala oraz Instruktora masażu Shantala Body Touch®, certyfikat Polskiej Szkoły Masażu Shantala®, Marlena i Marek Kotas.
  • Koncepcja Castillo Moralesa. Związek ciała z kompleksem ustno-twarzowym i systemem widzenia w koncepcji Casillo Moralesa, Międzynarodowe Dni Castillo Moralesa
  • Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci chorych neurologicznie, prof. UMCS dr hab. Jolanta Panasiuk
  • Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, prof. dr hab. Marta Bogdanowicz